Rett til sykehus med meg.

Det hele gikk egentlig veldig fort da det først startet. Jeg hadde hatt litt problemer med å puste i en-to timer og forventet nesten at jeg skulle få et lite astmaanfall, men jeg var ikke forberedt på at det skulle føre meg til sykehuset. Før jeg sier mer nå, så kan jeg vel fortelle at alt går helt fint nå.

Jeg er så inderlig glad for at jeg hadde på meg solbrillene mine da det skjedde. Jeg vet ikke hvor mange som sto rundt meg for å spørre om det gikk bra, men jeg hørte stemmene til ekstremt mange – lærere, elever – alle prøvde å få kontakt med meg og be meg om å puste, men hallo! Når man får et astmaanfall så er det det eneste man konsentrerer seg om. I og med at jeg har klaustrofobi, så valgte jeg å holde øynene lukket så jeg ikke skulle bli mer stresset av de rundt meg. Mens lærerne maste om hva slags grunner som førte til astmaanfallet, så hadde en av lærerne allerede ringt til sykehuset og sagt i fra om at vi skulle komme.

Det første jeg så da bilen stoppet var tre-fire leger som kom løpende ut med en seng. De ba meg legge meg oppå den og så trillet de meg inn til et annet rom med en annen seng som jeg skulle legge meg i. Jeg som knapt klarte å holde meg på bena måtte jo ha hjelp til alt. Før jeg visste ordet av det begynte de å kle av meg og ga meg en sånn sykehusskjorte. Very nice, indeed.  De satte også en maske på ansiktet mitt og en ting på armen til å måle blodsirkulasjonen og en liten ting som de satte  på fingeren min til å måle pulsen.

Stort mer enn dette skjedde ikke. Helga ble med til sykehuset og var der sammen med meg – det satt jeg veldig pris på – takk, Helga.

dsc01217

-Det er ingen som har sagt at syke mennesker er pene.
Stikkord: , , , , , ,

5 kommentar to “Rett til sykehus med meg.”

  1. Jørgen Says:

    Stakkar, stakkar vennen min.

    Jeg synes du er DIGG som syk. Virkelig digg.

  2. Synnøve Says:

    Jørgen: Det går bra nå. 🙂 Hahaha, du er ikke så overbevisende.

  3. Silje Nygaard Says:

    Sånn har jeg også gjort! Kjørte sykebil og greier! Woah.

  4. Steffen H. Kjørsvik Says:

    Oh shit!
    Vel, du er bra nå da og det er vel kanskje det som er mest viktig? =)
    Jauz, men fant du ut hva som utløste astma-anfallet?

  5. Rebekka-Jennie Says:

    Dakar deg 😦
    God bedring da 😉

Legg igjen en kommentar

