Les Miserables

For tiden sliter jeg litt med å finne ut hva jeg skal skrive her. Jeg kan vel godt være ærlig å si at det skjer svært lite i livet mitt. Jeg våkner, drar til skolen, er ferdig på skolen, hjem, gjør lekser, ser på tv og så legger jeg meg. Ikke en hverdag som tilfredsstiller meg, akkurat.

Bortsett fra det, så har jeg fått helt dilla på klassisk musikk og opera. Jeg aner ikke hvor denne interessen kom fra (dog, når sant skal sies, så har jeg alltid vært stor fan av «The Phantom of the Opera»), men jeg har i hvertfall blitt veldig glad i det.

Musikk fra «Les Miserable» har også blitt noe jeg har blitt glad i. Les Miserables er basert på Victor Hugos mesterverk; De elendige (1862).
Selv om jeg aldri har sett denne musikalen, så har jeg hørt mye av musikken, og jeg elsket alt av det. Hvis dere er nysgjerrige på hva denne musikalen handler om, så kan dere trykke her.

«I had a dream my life would be
So different from this hell I’m living
So different now from what it seemed
Now life has killed the dream
I dreamed.»
Stikkord: , , , , ,

8 kommentar to “Les Miserables”

  1. Jørgen Says:

    Klassisk og opera er rett så fint!
    Og nå er alt innhandlet til panacotta-kveld på onsdag! Æ GLÆR MÆ

  2. Synnøve Says:

    Jørgen: Det er vakkert, rett og slett. OH! – er det? Så kult, jeg gleder meg. 😀

  3. daksan Says:

    var nettop i london, Les Miserables og Phantom of the Opera reklamer over alt. En i klassen dro på The Phantom of the Opera, han sa det var helt fantastisk.

  4. SuperUlrikke Says:

    Les Miserables har jeg sett! Musikken blir enda finere når man har sett musikalen 😀
    Opera og klassisk kan veldig ofte være kjempefint, jeg liker å høre på det

  5. Synnøve Says:

    Daksan: Nei? Åh, jeg har så inderlig lyst til å se det på teater. Det er veldig fint å se en musikal hjemme i stuen, men det blir langt i fra det samme.

    Ulrikke: Har du sett den? – Bitch. Nå ble jeg bare misunnelig. Opera og klassisk er KJEMPE fint. LØVE IT! 😀

  6. daksan Says:

    han som dro på The Phantom of the Opera sa at han begynte å gråte litt på slutten. De sa litt når det var han det var snakk om 😛
    angrer på at jeg ikke dro med han

  7. Synnøve Says:

    Daksan: Haha, jeg hadde vel begynt å gråte jeg óg, tipper jeg.

  8. Steffen H. Kjørsvik Says:

    Vel, først og fremst.. Jeg syns du er drit flink til å blogge jeg!
    Du blogger ofte, du klarer å gjøre innleggene vært å lese og alle er fornøyd? Eh?

    Men ja, klassisk musikk er også fint, spessielt liker jeg Requiem for a dream – Clint Mansell! Den ble brukt i Ringenes Herre også. Drit fin.

Legg igjen en kommentar

